راز نگهداری کفش توسط کلنیل

 

کفش ها همیشه می توانند در مورد صاحبانشان گواهی بدهند. کفش‌هایی که در وضعیت عالی هستند از شخصیت مرتب و هوشیار صاحب ان‌ها حکایت دارد. کفش‌های شیک و مرتب، بخش اصلی از مجموعه لباس یک مدیر یا صاحب کسب و کار حرفه ای است. با مراقبت درست، کفش های رسمی همیشه شیک و مرتب به نظر می رسند و به کیفیت کلی لباس و ظاهر شما کمک می‌کنند.

کفش چرمی درست مانند یک ساعت گران قیمت یا حتی یک خودروی مجلل، یکی از اموال با ارزشی است که نه تنها باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد بلکه لازم است درست مانند یک سرمایه ارزشمند از آن محافظت کرده و عمر این سرمایه ارزشمند را افزایش داد. اگرچه به نظر نمی‌رسد ارزش یک جفت کفش چرم زنانه یا مردانه طی سال‌ها افزایش پیدا کند، اما اگر از این کفش‌ها خوب نگهداری شود، می‌تواند برای طولانی مدت مورد استفاده مفید قرار گرفته و شما را از خرید کفش‌ چرمی متعدد بی نیاز کند. با این‌که چرم یکی از مقاوم‌ترین اجناسی است که می‌تواند در تولید هر نوع کفش یا لباسی به کار برود اما اگر از آن درست محافظت نشود می‌تواند به عکس عمر بسیار کوتاهی هم داشته باشد. 

عمر کفش‌های چرمی بستگی به مراقبت صحیح از آن ها دارد و این مراقبت نیازمند ابزار حرفه ای و مناسب است. کلنیل آلمان collonil، یکی از بهترین برندهای مراقبت و محافظت از چرم در دنیا است که امسال ۱۱۱ ساله شد. اصول نگهداری از کفش و محصولات چرمی یکسان است و شما می‌توانید از هر بند حرفه ای دلخواه خودتان استفاده کنید. استفاده مداوم، کفش ها را در معرض فشارهای مختلف قرار می‌دهد و آلودگی و رطوبت و نگهداری اشتباه باعث فرسوده شدن سریعتر کفش می‌گردد و در فصل‌های بارانی و برفی، برف یا نمک می‌تواند اثر ماندگار روی کفش های چرمی شما بگذارد. در مورد نحوه صحیح نگهداری از کفش های چرمی تان بدانید.

 

 

 

مراقبتصحيحازكفش‌هايچرميرسمي

چرم يك محصول طبيعي و قابل ارتجاع است. پاره نمي‌شود. ضدآب است، تنفس پذير و حتي يك عايق است. محافظتي كه چرم احتياج دارد قابل مقايسه با پوست انسان است. طبيعي است كه تاثيرپذير از گذشت زمان و اثرات آن است. بنابراين نيازمند همان درجه از وسواس و مراقبت است. كفش هاي خيلي خوب بايد از يك طرف ظاهر شما را كامل كرده و از طرف ديگر پاي شما را براي ايستادن و قدم زدن طولاني محافظت كنند.

رسيدگي به كفش هاي چرمي و جير 3 مرحله اساسي دارد.

 تميز كردن

 محافظت كردن

 مراقبت كردن

بيايد با هم با مراحل اين كار آشنا شويم.

 


مرحله اول: تميزكردن

قبل از هر چيز، از قالب كفش مناسب استفاده كنيد. با اين كار چين و چروك‌هاي كفش صاف مي‌شوند، فرم كلي كفش حفظ مي‌شود، و در عين حال تميز كردن و واكس زدن كفش هم آسان مي‌شود چون مي‌توان از دسته آن براي در دست نگه داشتن كفش استفاده كرد و مراقبت‌كننده و محافظت‌كننده ها را به طور يكنواخت روي سطح آن پخش كرد.

 همان‌طور كه شما به دست روغني، كرم نمي‌زنيد ابتدا بايد كفش را پاكيزه كنيم. مهم‌ترين ابزار براي پاكيزه كردن كفش، برس‌ها هستند كه يا به تنهايي يا با تميزكننده‌ها مي‌شود استفاده كرد.

لبه  يا لژ كفش

اگر لاستيك لبه جلويي كفش يا لژ آن را مي‌خواهيد تميز كنيد در صورت سفيد بودن از Sneaker White و در صورت وجود رنگي به جز سفيد از  Carbon Midsole Cleaner  به همراه يك دستمال تميز استفاده كنيد.

 

كفكفش

براي تميز كردن كف كفش تنها به دو چيز احتياج داريد، فوم تميزكننده و برس تميزكننده. اين قسمت از كفش اكثرا فراموش مي‌شوند ولي خيلي مهم هستند. كفش‌هاي ساخته شده از چرم يا جير اغلب با مراقبت بسيار تهيه مي شوند ولي كف چرمي آن‌ها توجه كمتري دريافت مي‌كنند در حالي كه زحمت اصلي را مي كشند.

 

داخلكفش

براي از بين بردن بوي بد و تميز كردن داخل كفش، پيشنهاد مي‌كنيم از خوشبو كننده و تميز كننده داخل كفش      Carbon OdorCleaner استفاده كنيد.

 مرحلهدوم: محافظت

به‌عنوان يك قانون كلي بايد كفش هاي نو خود را به محض خريد و  قبل از استفاده در برابر آلودگي، آب و گرد و خاك، گل، برف و يا هر اتفاق غيرمنتظره‌اي محافظت كنيم. محافظت كردن مي تواند چرم را در برابر لكه‌هاي آب ناشي از باران و يا آلودگي ناشي از ريختن نوشيدني يا خوراكي در مهماني‌ها محافظت كند. اين كار باعث مي‌شود تا مايعات جذب نشوند و آلودگي روي سطح باقي بماند و به داخل منافذ چرم و جير نفوذ نكند و بهراحتي قابل پاك شدن باشد.

يك ضد آب‌كننده حرفه‌اي در عين ضد آب كردن راه تنفس چرم و جير را نمي‌بندد و اين باعث حفظ كيفيت چرم و ماندگاري آن مي‌شود. توصيه مي كنيم از هر برندي كه استفاده مي كنيد به خاصيت تنفس پذيري آن دقت كنيد. ما به شما محصول ضدآب و ضد لك با تكنولوژي كربن Carbon Protecting Spray را پيشنهاد مي دهيم كه براي چرم، جير و پارچه كاربرد دارد، مانع از تنفس چرم نمي شود و تا 3 ماه ماندگاري دارد.

مرحلهسوم: مراقبت

در مرحله سوم بايد از چرم مراقبت به عمل آورد تا نرم بماند و انعطاف پذيري خودش را از دست ندهد. مراقبت صحيح با استفاده از واكس و كرم‌هاي چرم انجام مي‌شود. كرم‌هاي مراقبت‌كننده شامل مواد مغذي لازم براي چرم هستند و در عين حال رنگ چرم را احيا مي‌كنند. چرم، با گذشت زمان و با پوشيدن متوالي مواد مورد نياز خود را از دست مي‌دهد كه
مي
توان به راحتي آن را به چرم بازگرداند تا زيبايي واقعي رنگ ها نمايان شود و چرم نيز نرمي و انعطاف پذيري خود را بدست آورد.

يكي از بهترين مراقبت كننده‌هاي داراي واكس و روغن‌هاي طبيعي مورد نياز چرم Cream de Luxe  است. اين محصول در سه رنگ مشكي، قهوه اي و بي‌رنگ عرضه مي‌شود.  با استفاده از يك فرچه مناسب مقدار كمي از آن را روي كفش يكنواخت پخش كنيد و پس از خشك شدن حتما با برس مناسب آن را پوليش نماييد تا مقادير اضافه واكس پاك شوند و برق اصلي كفش نمايان شود. اين كه هر چند وقت يك بار اين كار را انجام دهيد تا حدي به سليقه و ترجيح شخصي شما باز مي‌گردد. برخي دوست دارند كفش‌هاي‌شان مثل آيينه بدرخشد و برخي ديگر دلشان مي‌خواهد كفش‌هاي چرم‌شان كمي كاركرده و خاكي‌تر به نظر برسد.

 

تميزكردنرويهكفش

در ابتدا با دستمال پوليش يا برس تميزكننده كلنيل (يا برند دلخواه‌تان) كفش را تميز كنيد. اگر به تميزي بيشتر نياز بود يا براي رفع لكه‌هاي آب، برف و يا ساير لكه‌هاي غيرروغني مي‌توانيد از Shampoo Direct و يا Carbon Cleaning Foam  استفاده كنيد. فوم تميزكننده Carbon Cleaning Foam با اسفنج يا دستمال مناسب تميز كننده خوب و قوي براي انواع سطوح است. براي آنهاييكه محصولات ارگانيك ترجيح مي‌دهند Bamboo Lotion مي‌تواند كمك شما باشد براي سطوحي كه خيلي كثيف نباشند ولي در عوض مي‌توانيد از اين محصول براي كيف و كت چرمي‌تان هم استفاده كنيد. Shampoo Direct به‌دليل داشتن سر اسفنجي هم كاربردش راحت است و هم براي ساير كفش‌ها از جمله پارچه‌اي و ورزشي نيز مي‌تواند به كمك شما بيايد.

در انجام اين كار شما بايد مراقب باشيد كه كفش بيش ازحد خيس نشود (در اين صورت به زمان طولاني‌تري براي خشك شدن نياز دارد). پس از تميز كردن، اجازه دهيد كفش در هواي آزاد خشك شود. آن‌ها را نزديك شوفاژ يا رادياتور قرار ندهيد.

براي تميز كردن راحت و سريع روزانه  مي‌توانيد از اسفنج براق‌كننده استفاده كنيد. نكته مهم در مورد براق كننده‌ها اين است كه به‌دليل داشتن رزين منافذ چرم را مسدود مي‌كنند و تنفس پذيري چرم كاهش پيدا مي‌كند و اين باعث كاهش عمر مفيد كفش مي‌شود. پيشنهاد مي‌كنيم  هرزمان از براق كننده‌ها استفاده كرديد ظرف چند روز لايه براق را با استفاده از محصولات تميز كننده برداريد، واكس بزنيد و از طريق پوليش برق طبيعي ايجاد كنيد.

 

 

چند نكته مفيد  دررابطه با نگهداري

 خشك شدن كفش زمان مي‌خواهد بنابراين آن‌ها را كنار بخاري قرار ندهيد. خشك كردن سريع باعث شكنندگي چرم مي‌شود.

 كفش‌هاي چرمي رطوبت را جذب و ذخيره مي‌كنند و در طول روز همراه با پاي شما افزايش پيدا مي‌كند. بعد از يك روز پوشيدن، چرم نياز به استراحت حدود 24 ساعت دارد قبل از پوشيدن مجدد تا رطوبت جذب شده در طي استفاده را دفع كند.

 ترتيب مراقبت از چرم به‌طور كلي به صورت: تميز كردن (ضد آب كردن) مراقبت كردن است.

 ‌از خيس شدن كفش چرم خودداري كنيد. اگر كفش چرمي شما خيس شد، به محض امكان داخل آن را با روزنامه پر كرده و دور از حرارت مستقيم قرار دهيد. حرارت مستقيم اگرچه باعث مي‌شود كفش به سرعت خشك شود، اما روي پوسته كفش ايجاد شكستگي كرده و باعث بازشدن قسمت‌هاي چسب خورده كفش مي‌شود.

 ‌براي كفش‌هاي چرم خود يك قالب كفش تهيه كنيد و بعد از واكس زدن و تميز كردن از آن استفاده كنيد. اين قالب‌ها هم فرم انواع كفش زنانه و مردانه را به خوبي حفظ مي‌كنند و هم احتمال ترك‌خوردگي آن را كاهش مي‌دهند و هم براي تميز كردن و مراقبت كار شما را راحت مي‌كنند.

يك مدل كفش چرم را هر روز و به صورت مداوم استفاده نكنيد چون اين استفاده مستمر عمر آن‌ها را كاهش مي‌دهد. بهتر است از حداقل دو مدل كفش به صورت متناوب استفاده كنيد و هرچند روز يك بار به كفش چرم خود استراحت دهيد تا كمي تنفس كند.